iDon’t…

Image Hosted by ImageShack.us/>

marketing wiele ma twarzy…oto jedna z nich…trochę kontrowersyjna? chyba tak…
…a może uważam tak tylko dlatego, bo lubię Apple’a;)? a może dlatego, że my wszyscy nie jesteśmy jeszcze do niej przyzwyczajeni…
sam nie wiem…

chciałem zaprezentować Wam interesującą kampanię…
jest to chyba niezły przykład marketingu wirusowego (z czym się go je, przeczytacie tu i tu)
chodzi o stronę idon’t ….
gdy się ją zaczyna przeglądać, ma się wrażenie, że chodzi o jakąś spontaniczną akcję…
o bunt przeciwko rynkowej dominacji iPod’a Apple’a…
ot kolejna akcja, oddolna inicjatywa znudzonych owczym pędem konsumentów, internautów…
…tak pomyślałem sobie na początku…

prawdy dowiadujemy się jednak na końcu;) gdy klikniemy ‘the alternative’…wtedy wszystko staje się jasne…
…to reklama….

marketing wirusowy to pewna nowość, która wykorzystuje stary mechanizm plotki…
jego polem jest głównie internet, blogi i fora internetowe…dlaczego tak? Bo sieć pozwala na swobodny i szybki przepływ informacji…łatwo tutaj nią sterować i na nią wpływać…
ta forma marketingu jest także interesująca z tego powodu, że pozwala na obserwację powstawania i rozwoju plotki…prawdziwa gratka dla socjologa/antropologa, czyż nie;) ?

wracając do samej akcji, to będzie ona z pewnością skuteczna….dlaczego?
ponieważ odwołuje się do pewnych idei, wartości…próbuje angażować ludzi w pewną ‘sprawę’….wykorzystuje ich chęć buntu i przeciwstawienia się (globalizmowi?)…
nie ogranicza się do nachalnej reklamy…
zachęca do chwycenia sprayu w rękę i ‘walki’….walki za sprawę, w formie trochę zabawowej (jak to ‘spontaniczne’ dopisywanie komentarzy do plakatów iPod’a) walki, która może stać się ‚trendy’, ‚cool’ czy jak tam się teraz inaczej mówi;)…
jest inna niż te, do których jesteśmy na co dzień przyzwyczajeni…
inna, ponieważ nie mówi ona wprost ‘kup to, bo nasze jest fajniejsze’…
to co budzi moje wątpliwości, jest to, że ta akcja coś udaje, jest pewnym oszustwem….
oceńcie sami, czy akceptujecie takie formy, akcje…

pytanie tylko czy te playery mp3 staną się choć trochę popularne jak iPod’y…
jeśli tak (w co wątpię;) ), to będzie to zabawne… symbol buntu sam się stanie symbolem owczego pędu…;)

jedno jest pewne….pozostaje nam się przyzwyczaić do takich form, ponieważ marketing wirusowy staje się coraz popularniejszy dzięki mechanizmom, które wykorzystuje….mechanizmom, które sprawiają, że jest skuteczny i inny…
czy przeminie, zastąpiony przez kolejną marketingową nowość? zobaczymy;)
ale w dobie rozwoju internetu, na pewno będzie wykorzystywany coraz częściej…

Image Hosted by ImageShack.us” alt=”” />

muszę się Wam jednak przyznać, że ta akcja mi się podoba…
budzi we mnie różne emocje, ale się podoba…
…jest pomysłowa, fajnie zrobiona graficznie (podobają mi się te plakaty;) a Wam? więcej im podobnych, znajdziecie na stronie iDon’t …) i…skuteczna;) sam bym kupił tego playera, gdyby…no właśnie, gdybym nie wolał Appla;)…

warto sobie zdawać sprawę, że nie wszystko jest tym, czym się zdaje…. ;)

Advertisements

komentarze 2 to “iDon’t…”

  1. annA Says:

    zastanawia mnie tylko, czy prawo konkurencji nie zabrania reklam wymierzonych przeciw konkretnemu produktowi czy firmie. stad mamy „zwykle proszki”, „zwykle pasty”, wszystko zwykle. ..
    oczywiscie sa rozne sposoby, zeby omijac powyzsza zasade, ale chyba nie widzialam jeszcze zadnej reklamy, ktora w tak oczywisty sposob dyskredytowalaby produkt konkurencji.
    z drugiej strony – konkurowac z iPodem nie jest latwo. Apple zapewne naduzywa pozycji dominujacej jesli chodzi o odtwarzacze MP3
    :)

  2. mateoosz Says:

    w Europie mamy niestety zakaz emisji reklam porównawczych, w Stanach wręcz przeciwnie – są one dozwolone…
    zaraz wrzucę jakiś przykład tekiego spotu zza oceanu…

    nadużywa? ależ Anno, to ludzie je po prostu chętnie kupują…to się robi samo;)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


%d bloggers like this: