reklama – kampania społeczna

pisałem już (w dużym skrócie) o reklamie wizerunkowej…zobaczyliście też tutaj przykład kampanii społecznej…
ten wpis będzie o tym, jak mogą zacierać się granice między klasycznie rozumianą reklamą, a kampanią społeczną…

firmy w różny sposób dbają o wizerunek swój, czy też swoich poszczególnych marek…cała ich komunikacja z konsumentami ma na celu budowanie określonego skojarzenia. jak się zapewne domyślacie, firma może chcieć by utożsamiano ją z wieloma wartościami (poczynając od dbania o środowisko a kończąc na patriotyźmie) bądź cechami (bezpieczeństwo, zdrowie, uczciwość, etc.)

jednym ze sposobów budowania swojego wizerunku w zbiorowej świadomości jest angażownie się firmy w działalność charytatywną i społeczną, sponsoring…jest to oczywiście godne pochwały i zgodne z założeniami ‚odpowiedzialnego biznesu’ – czyli takiego, który nie tylko kieruje się chęcią zysku, ale także pamięta o środowisku społecznym w którym funkcjonuje i działa na jego korzyść…

zwykle, firma w zamian z datek zostaje wymianiana przy różnych okazjach jako sponsor/darczyńca danego wydarzenia, kampanii, zapisując się w naszej pamięci jako ta ‚dobra’, która dba o kulturę bądź przyrodę… często się zdarza, że firma sama inicjuje jakąś kampanię społeczną, nie ograniczając się jedynie do roli donatora (np. przypominana ostatnio przez media akcja PZU ‚stop wariatom drogowym’)
ale świat się zmienia…natłok wiadomości, szum informacyjny sprawiają, że firmy ciągle zmieniają swoje sposoby komunikacji i reklamy…

teraz dobra reklama to taka, po której nie widać że jest reklamą, która wcale nie stara się nam czegoś sprzedać – wiadomo, że konsumenci, zwłaszcza ci młodzi, niechętnie podchodzą do nachalnej agitacji…
i dlatego subtelne budowanie wizerunku jest teraz tak bardzo w cenie…

chciałem Wam w tym miejscu zaprezentować pewien spot, który…no właśnie…zwykłą reklamą nazwać go nie można, ponieważ jest elementem kampanii społecznej, która to jest elementem budowania wizerunku pewnej firmy…ale też z pewnością daleko mu do anonimowaego datku na cele charytatywne…
taki spot na pewno przekłada się na wzrost sprzedaży…
granica pomiędzy bezinteresowną działalnością społeczną/charytatywną a zwykła reklamą powoli się zaciera…
czy powinno nas to martwić?
oceńcie sami…

campaignforrealbeauty

dlaczego jeszcze warto zwrócić na ten spot uwagę?
bo wcale nie namawia nas do kupowani czegokolwiek, niczego nie obiecuje…
jego siłą jest to, że uderza w czułe miejsce…w coś, co każdemu/każdej z nas leży na sercu – mówi o akceptacji, czyli o czymś co nas ‚ustawia’ w społeczeństwie – o czymś niezmiernie istotnym (zwłaszcza dla nastolatka)… z pewnością więc zapada w pamięć…

i co najważniejsze – przekaz jest, pośrednio, skierowany do bardzo młodej grupy, która niedługo bedzie decydować o tym, co wrzucić do koszyka w sklepie…
i na pewno będzie pamiętać o tej firmie i jej filmie…

 

Advertisements

komentarzy 5 to “reklama – kampania społeczna”

  1. Dorota Says:

    piękny…

  2. mateoosz Says:

    podoba się? mam jeszcze parę takich ładnych…:)

  3. annA Says:

    Tak, tak, spot adresowany do nastolatek, ale i mi poprawil humor. Kampanie Dove obserwuje juz od jakiegos czasu i jestem ich fanka. Dobra robota psychoterapeutyczna dla wszystkich kobiet!

  4. mateoosz Says:

    Ależ Anno, jakie poprawianie humoru? ;)

    zgadza się, Dove wyróżnia się swoim komunikatem, który z pewnością podoba się kobietom…
    zgodnie z nim firma nie chce niczego 'poprawiać' w urodzie Pań… mówi 'wszystko jest ok, tak naprawdę nas nie potrzebujecie'… i tylko sprzedaż rośnie;))

  5. dove - real beauty « kreacji korelacje Says:

    […] doskonale budowny wizerunek marki… także tym filmem i całą akcją opisaną tutaj […]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


%d bloggers like this: