ambient media 2

dzisiaj, z nowym tygodniem, chciałem zaprezentować Wam kolejną porcję reklam z gatunku ambient media (czyli to, co po filmach reklamowych interesuje mnie najbardziej).
zwróćcie uwagę szczególnie na te, które nie wymagają wielkich nakładów finansowych (co w pewnym sensie jest cechą szczególną ambientów) jeśli chodzi o produkcję.
często słyszę także pytanie, czy dobra kampania musi być droga, bądź stwierdzenie, że z powodu bardzo małego budżetu, reklamodawcę stać jedynie na ulotki. otóż te przykłady pokazują, że można zrobić fajne rzeczy, mając stosunkowo nieduże pieniądze.
kolejną zaletą ambientów jest to, że często są silnie związane z lokalnym środowiskiem i łatwo je skierować do konkretnych grup ludzi, na których uwadze nam zależy, gdy chcemy zareklamować lokalne instytucje (np. osiedlowa pralnia, miejskie zoo, przegląd filmów w jakimś kinie). no i oczywiście zaskakują samą swoją formą i kontekstem w jakim zostały umieszczone – a jak wiadomo, nie jest łatwo zdobyć uwagę dla swojego przekazu w zalewie reklam…
miłego oglądania:

Image Hosted by ImageShack.us
reklama Greenpeace nawołująca do oszczędzania papieru

Image Hosted by ImageShack.us
autopromocja agencji Saatchii&Saatchii. na długopisach przyczepianych w najróżniejszych, zaskakujących miejscach, widniał napis: A great idea can strike you anywhere. Saatchii&Saatchii The Ideas Company

Image Hosted by ImageShack.us
reklama konkursu krótkich form literackich

Image Hosted by ImageShack.us
reklama szkoły muzycznej

Image Hosted by ImageShack.us
akcja reklamowa najnowszego filmu Rocky (to już oczywiście nie ambient, ale spodobała mi się taka forma reklamy w przestrzeni miejskiej)

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
plakaty kampanii społecznej umieszczone w sklepowych zamrażarkach

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
billboard reklamujący stację radiową z „czarną” muzyką (akcja na pewno zauważona, bo można sobie na takim tle robić zdjęcia, rozsylać je do znajomych i w ogóle kampania sama „hula”)

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
reklama sklepu z imprezowymi akcesoriami (umieszczona w NY na wywietrznikach od tunelu metra. przejeżdżający pociąg wypycha powietrze z tunelu ku górze, robiąc tym samym „niespodziankę”)

myślę, że zgodzicie się ze mną, że takie formy reklamy nie dość, że nie są nachalne, to dodatkowo oryginalnie urozmaicają przestrzeń miejską, dostarczając przechodniom trochę zabawy.
a dla reklamodawcy niosą sporo korzyści – za niską cenę gwarantują, że zostaną pozytywnie zapamiętane w pamięci odbiorców…

c.d.n.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s


%d blogerów lubi to: