kampania społeczna – Africa Works

07_africaworks_single-page1.jpg
Grupa Benetton, właściciel marki ubrań United Colors of Benetton, znanych z kontrowersyjnych (a przez niektórych uważanych, wręcz przeciwnie, za bardzo zaangażowane społecznie) reklam z połowy lat 90 (których twórcą był Oliviero Toscanii – ojciec globalnego sukcesu tej marki), rozpoczęła kampanię społeczną Africa Works, która została zainicjowana w Dakarze, 13 lutego bieżącego roku.
celem kampanii jest promocja oraz wsparcie programu Birima – specjalnych drobnych kredytów dostępnych dla mieszkańców Senegalu, którzy potrzebują środków na rozwój swojego small biznesu.

oto jak zaangażowanie Grupy tłumaczy prezes Alessandro Benetton: „We chose to support and promote this important project because, unlike traditional acts of solidarity, it offers tangible support to small local entrepreneurs through the efficient use of micro-credit. Precisely because it is based on entrepreneurial talent, hard work, optimism and interest for the future, this project effectively promotes the new face of Africa.”

kampania ta i budowany przez nią wizerunek Afrykańczyków jest szalenie korzystny i pozytywny. Afryka i jej mieszkańcy kojarzeni są głównie z nieustanie potrzebującymi pomocy ofiarami, którym Europa łaskawie posyła wszystko to, czego sama nie potrafi skonsumować bądź nie potrzebuje (normą są transporty przeterminowanej żywności czy np. takie przypadki jak wtedy, gdy wysłano na Czarny Ląd parę kontenerów plastikowych sztućców – noży, zapominając przy tym o widelcach).
na layoutach widzimy pogodnych ludzi, kobiety i mężczyzn, z których aż bije optymizm. taki wizerunek strasznie mi się podoba, mimo, że sama kampania nie jest jakąś super kreacją, która miałaby szanse na wygranie festiwalu.
Africa Works przekonuje, że w Afryce są ludzie, którzy (zgodnie ze słuszną i starą liberalną maksymą), nie potrzebują kolejnej ryby, tylko wędki, dzięki której sami sobie świetnie poradzą.
doraźna, materialna pomoc Afryce nadal na pewno będzie konieczna. miejmy jednak na uwadze, że należy powoli odchodzić od bezpośredniej charytatywności, na rzecz motywujących do pracy i aktywności działań. takich właśnie, które są promowane przez kampanię Benettona.

docelowo program Birima ma być wprowadzony w kolejnych państwach Afryki, jeżeli tylko pilotażowa edycja w Senegalu się powiedzie. miejmy nadzieję, że tak się stanie.

autorem kampanii jest Fabrica – organizacja powołana przez Benettona, zajmująca się rozwojem i edukacją artystyczną młodych twórców z całego świata. autorem zdjęć jest James Molliso

02_africaworks_double-page4-5.jpg

04_africaworks_double-page8-9.jpg

Reklamy

komentarze 2 to “kampania społeczna – Africa Works”

  1. starting a business Says:

    I like the valuable information you supply to your articles.
    I will bookmark your weblog and take a look at again here regularly.

    I am moderately sure I’ll be told a lot of new stuff proper here! Good luck for the next!

  2. Plan Asiatique Says:

    Rencontrez une asiatique tres rapidement dans ta region

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s


%d blogerów lubi to: